‘Krab achter je oren’ deel 49: “Marjan schrijft zodat jij tijd hebt voor waar je goed in bent!”

Ja, we hebben weer pannenkoeken gegeten! De laatste paar weken zijn er voor mij een aantal nieuwe opdrachtgevers bij gekomen die goed voor ogen hebben waar zij goed in zijn. Zij willen zich daarop richten en laten het schrijven aan mij over.

+ De organisatoren van een evenement hebben ervaren dat de sociale media de afgelopen jaren niet uit de verf kwam zoals zij hoopten. Het posten van berichten werd er een beetje bij gedaan door mensen die andere belangrijke taken hadden. Graag wilden zij dit veranderen, omdat zij inzien dat dit een steeds belangrijkere manier is om bezoekers te krijgen. ‘We willen graag meer zichtbaar worden. We willen graag dat er structureel berichten worden geplaatst. Zelf hebben we verstand van andere zaken. Wil jij voor ons Facebookberichten plaatsen?”

Voor dit evenement heb ik de afgelopen weken diverse filmpjes, foto’s, een poll en bijbehorende berichten en tags geplaatst. Ook heb ik voor hen een Instagram account aangemaakt. Ik heb het evenement bezocht, heb daar nieuwe foto’s gemaakt en ben diverse keren ‘live’ gegaan.  Het resultaat: 900% meer likes, filmpjes werden meer dan 4600 keer bekeken, een stijging van 525%, het bereik van de berichten was meer dan  10.500, een stijging van 611%.

+ De eigenaar van het bedrijf waarvoor ik eerder de teksten maakte, vond dit een fijne samenwerking. “Jij draagt onderwerpen aan die onze klanten interessant vinden. Je kunt het vertalen naar begrijpelijke taal of legt ons jargon aan hen uit. Je hebt leuke ideeën en filtert uit interviews met ons interessante informatie waar wij onszelf niet van bewust zijn. We willen graag dat jij de maandelijkse blog voor onze website schrijft en de link hiernaar op Facebook maakt.”

Na een uurtje gezellig thee drinken hebben we de omvang van de opdracht besproken en heb ik stof genoeg voor de eerste twee maanden.

+ Een lokaal bedrijf waar ik zelf klant ben heeft ruimte voor nieuwe klanten. De eigenaresse wil graag een jongere doelgroep aanspreken en hen laten weten wat zij te bieden heeft. Zelf wil zij zich graag richten op haar dienst en heeft geen tijd om zich te verdiepen in het maken, instellen en bijhouden van een zakelijke facebookpagina. “Jij bent daar handig in, weet hoe je mensen kunt bereiken en weet het goed te verwoorden.”

Voor haar heb ik de pagina aangemaakt en haar diensten beschreven. Na 2 dagen was het berichtenbereik al meer dan 1800 en dagelijks komen er nieuwe likes bij.

Wat is dit toch leuk om te doen!

Wil jij je ook meer richten op waar je goed in bent? Dan schrijf ik het voor je op. Niet alleen op facebook en instagram, maar ook op je website, in folders/flyers/magazines of in een (sollicitatie-)brief of cv.

Marjan schrijft zodat jij tijd hebt voor waar je goed in bent. Wat kan ik voor jou schrijven?

Hartelijke groet,

Marjan

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *